Lisanne in Australië

Back to routine

De tijd vliegt! Zo zit ik alweer 2,5 maand in Australië. Al voelt het veel langer. Ik heb dan ook al aardig wat dingen mee mogen maken. Na een rustige jaarwisseling gaf familie Lorenz een 1th January party de dag daarna. Met een klein beetje hoofdpijn (te weinig water gedronken?) stonden Lotte en ik ten midden van Australische en Zuid-Afrikaanse vrienden van de familie. Vooral voor Lotte was dit vreemd, heel veel talen maar weinig Engels. Ondertussen ben ik er al aan gewend en weet ik dat Zuid-Afrikanen ook baie gezellig zijn.

In de eerste week van januari begon voor mij het echte werk al wat meer te komen. Carmen en Louis waren nog wel steeds thuis, maar trokken zich wat meer terug of gingen de stad in. Dit betekende eindelijk bonding time voor mij en Pete. En dat gaat goed! We worden al echte vriendjes. Zo is hij erachter gekomen (en ik ook..) dat ik coole jets (vliegtuigen) kan vouwen en we samen heel goed kunnen bakken. Daarnaast spelen we ook heeel veel met auto's, hebben we onze eerste playdate samen met een vriendje van Pete gehad en werden we tussendoor verwend door oma met kopjes koffie en ijsjes.

Dat de Ozzies (voornamelijk in Perth) dol zijn op sport is wel te merken. Op dit moment staat tennis in de spotlight met verschillende wedstrijden waaronder de Australian Open. Maar hier in Perth was er de Hopman Cup. Zelf heb ik niks met tennis, maar ik vind het wel leuk om naar te kijken. Dus een unieke kans: een halve dag naar de Hopman Cup! Dat was niet het enige unieke wat ik dat weekend heb gedaan. Vorige week zondag heb ik namelijk mijn eerste vis gevangen! Samen met Hugh en zijn zoon Jacque (vrienden van Nick en Nelke) zijn we wezen varen bij de kust van Joondalup. En om het helemaal af te maken hebben we twee dolfijnen gezien op de weg terug naar de haven.

Voor de mensen die zich nog afvragen hoe het met mijn gezondheid gaat: het puf apparaat van de dokter helpt! De eerste dagen hoestte ik nog als een kettingroker, maar gelukkig is dat over. Naast dit goede nieuws weet ik niet of ik in de vorige blogs heb benadrukt hoe lekker het eten hier is. Niet alleen de versgevangen vis (ja ik heb mijn eigen vis gegeten!), krab en crayfish is delicious. Het vlees, churros en bellini's van de foodmarket zijn ook van goede kwaliteit!

Oma Carmen en oom Louis zijn afgelopen woensdag vertrokken. Dat betekent dus weer terug naar de routine. Nick en Nelke werken en Pete thuis bij mij. Ik ga de kookkunsten van Carmen wel missen! Maar ook het kaarten met Louis (inclusief valse beschuldigingen van vals spelen) en Zuid-Afrikaanse komedie op tv. Al zal dat laatste wel blijven. Pete heeft tot februari nog zomervakantie en is dus de hele week thuis, waarvan 4 bij mij. Vanaf februari gaat hij om de week 2 en 3 dagen naar school wat betekent dat ik meer vrije tijd heb. Ik zit er dus aan te denken om naast mijn au pair werk nog een ander baantje te nemen. Misschien een van de leuke koffie barretjes hier..? Ik houd jullie op de hoogte!

Voor foto's van de afgelopen weken zie mijn foto album.

Reacties

Reacties

Es

Leuk! Stuur eens wat van dat lekkere eten naar mij op! Jam jam!

Eliza

Leuk om te lezen hoe het gaat. Geniet er lekker van!!

Diana

Fijn, dat de pufjes geholpen hebben en dat je weer lekker aan de slag bent. Doe maar veel ervaringen op!
Met ergens anders zijn.
geef je ook ruimte
aan de iemand anders in jezelf.

wilma mourik

hoi lisanne klink mooi foto,s zien er ook goed uit heerlijk weer verder alles oke? hier in molenwaard weinig te beleven ha ha en bij appie prima xxxxwilma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active