Lisanne in Australië

Gezellige (en soms chaotische) drukte

In huize Lorenz is er op het moment altijd iemand thuis, dus altijd iets te beleven. Afgelopen week is dan ook een drukke week geweest qua uitstapjes. Voor Pete was deze drukte niet altijd even stimulerend. Hij had nog steeds last van erge hoest en was af en toe koortsig. Ik ga bijna geloven dat het aan mij ligt, al die zieke kindjes in de gezinnen waar ik naar toe ga

Wink
Gelukkig voelt hij zich op dit moment stukke beter! Al heeft dat wel even geduurd. In het begin van de week luisterde hij heel slecht en wilde hij alleen mama. Zo kreeg ik af en toe naar mijn hoofd: "Don't look at me!" of "Go away!". Pete denkt, dat wanneer ik op hem pas, ik de rol van zijn mama overneem en zij dan niet meer terugkomt. Natuurlijk is dat niet zo! Maar dit speelt wel in zijn hoofdje. Zo begon de dag ook donderdag. Pete was wel weer wat beter, maar nadat Nelke 3 dagen thuis was geweest was het afscheid 's morgens best lastig. Gelukkig heb ik Pete kunnen afleiden met het maken van 'hiding places' (zoals Pete de hutten van kussens en dekens noemt). Ook leuk: Pete is helemaal gek van alles wat rijd, vliegt en vaart. Auto's, motors, vliegtuigen, boten, jetski's.. alles komt voorbij. Door deze liefde speel ik regelmatig mee dat ik een race auto ben die kan praten of een boot die kan vliegen, rijden én varen.

Omdat oma Carmen en (oom) Louis zondag zijn gearriveerd, hoef ik niet iedere dag te werken. Zij willen natuurlijk ook tijd door brengen met Pete. Toen Pete nog ziekjes was, is oma vaak thuis gebleven. Hierdoor zijn Louis en ik een paar keer samen op stap gegaan, naar Subiaco, Fremantle en Perth city. Subiaco is een van de grotere suburbs op 15 minuten lopen afstand. Hier ga ik af en toe heen om even snel een boodschap te halen of om Pete af te zetten op school. Vanaf Daglish (waar ik woon) is het 30 minuten met de trein naar Frementle. En wat is dat mooi zeg.. De winkelstraat is heel gezellig met authentieke winkeltjes en boetiekjes. En wanneer je door het park loopt eindig je bij de boulevard en jachthaven. Dit is een prachtig gezicht met super helder blauw water. Het leuke is dat er een aantal restaurantjes en barretjes aan het water liggen, zodat je tijdens het eten of drinken een heel mooi uitzicht hebt. Louis en ik zijn dan ook gaan lunchen bij 'Beautiful creatures', een brewery met (dus zelfgemaakt) bier en heerlijk eten. Sowieso weten de Australiërs hier wel van koken! Bijvoorbeeld de crayfish (Nederlandse vertaling is rivierwaterkreeft, maar dat is gek want hij komt niet uit de rivier..) die Nick en Louis hebben gevangen en Nick heel lekker klaargemaakt heeft in een knoflooksausje!

Woensdag was het tijd om kerstinkopen te doen in Perth city (dat ze hier CBD noemen). Het resultaat was dat Louis goed was geslaagd en ik maar één cadeau had gescoord. Erg lastig! Voornamelijk omdat alle winkels hier in Australië grotendeels onbekend zijn voor ons Europeanen. Aan de andere kant dus ook wel weer een uitdaging. Gisteren ben ik alleen nog de stad in geweest om de laatste cadeaus te kopen en om naar de au pair meeting te gaan. Helaas, het geluk was niet aan mijn zijde, moet ik nog steeds twee cadeaus en was ik de enige op de meeting. Wel veel informatie gekregen van een van de medewerkers van het bureau (like: Rottnest Island. Zeker de moeite waard om even te googlen).

Dit weekend gaan we gezellig met z'n allen op stap. Op zaterdagochtend is er altijd een boerenmarkt in Subiaco en vanwege kerst een speciale markt met allerlei cadeau ideeën (die een fortuin kosten). Morgen, op zondag, gaan we waarschijnlijk brunchen op het strand. Het is altijd even afwachten wat het weer doet. Het belooft mooi weer te worden zonder al te veel wind. Want die wind is iconisch in Perth. Altijd rond een uur of 14:00 komt de wind. Dat is niet altijd even prettig. Zeker niet op het strand. Zondag avond ga ik met Fenne, een Nederlandse au pair die ik vorige week heb ontmoet, naar de enige echte rooftop cinema in Perth. Dit is onze tweede poging.. vorige week stonden we al op de rooftop, maar helaas.. het was uitverkocht. Morgen dus voor de herkansing!

Smile

Het einde van het jaar nadert en daarmee dus ook kerst. Het voelt helemaal niet echt als kerst, met 30 graden en een korte broek. Toch is het wel een hele ervaring om op deze manier kerst te vieren. Met een braai (BBQ), frisse salades en ijskoude wijn. Via deze weg wil ik iedereen hele fijne kerstdagen wensen! Make it a december to remember.

PS. Voor een sfeer impressie van mijn omgeving op dit moment -> zie foto album.

Reacties

Reacties

Simone Zwijnenburg

Ook voor jouw hele fijne Feestdagen en een super 2016 gewenst.

Ton

Dat wordt een heel speciale herinnering: Kerst in Down under!

Esther

Het wordt voor jou zeker een december to remember! Have fun!

Miranda

hoi Lisanne, ik wens jou ook hele fijne feestdagen! Je blog lees ik met veel plezier en ik leef met je mee! Groetjes, Miranda

Sjaak

Voor jou zal het zeker een december zijn om nooit te vergeten. Geniet ervan.

Mary Driesen

Lisanne, heel fijne feestdagen gewenst en een onvergetelijk 2016. Dat laatste moet wel lukken denk ik, als ik al die mooie verhalen van je lees. Geniet nog maar ern poosje van dit bijzondere land. Liefs uit Schoonhoven XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active