Lisanne in Australië

Van barbies naar auto's

Ja, want auto's heeft die Pete wel! Ik heb vrijdag 27 november alle barbies achtergelaten in Melbourne en ben er even een weekje 'tussen uit' gegaan. Zoals ik in mijn vorige blog schreef, heb ik dat weekend erna de Great Ocean Road gedaan, en die was great! Maar mijn week daarna was ook onvergetelijk in St. Kilda

Laughing

Die maandag ben ik met Lisanne (van de tour) en Carlijn naar het strand van St. Kilda geweest. Dit strand (maar ook de suburb zelf) geeft je het ultieme vakantiegevoel met palmbomen en helder blauw water. Deze dag hebben we afgesloten met een wel heel bijzondere bingo

Wink

Dinsdag ben ik naar de suburb Sandringham gereden met de bus om op bezoek te gaan bij Virginie, haar zus en hostkindjes. Het was een gezellig middagje in het park en leuk om haar plekje te zien! Woensdag hadden Carlijn en ik er een dagtaak aan om een (betaalbare) kapper te vinden. Wat is het knippen van je haar duur zeg in Australië! De eerste kapperszaken die we inliepen betaalde je $90.- voor alleen knippen…

Surprised
En toen, eigenlijk heel onverwachts, vonden we de beste kapperszaak van Melbourne. Namelijk een kapper waar we 3 uur lang lekker hebben gezeten, gekletst, bier gedronken en ondertussen ook nog werden geknipt (en in Carlijns geval geverfd). Wat een uitvinding! Die avond zaten we dus lichtelijk aangeschoten bij de Ben & Jerry's open cinema. Maar dat was helemaal niet erg, want het was een Grease Sing Along. Dus, zoals je misschien al kunt raden, hebben we goed meegezongen.

Donderdag was een van mijn laatste dagen in Melbourne. Samen met Carlijn ben ik dan ook de stad in gegaan om de hotspots te zien. En dat wilden we doen vanaf het hoogste gebouw in Melbourne. Maar ja, dat kostte weer wat dollars en daar hadden we geen zin in. Via Lisanne hadden we gehoord dat we via een telecom bedrijf ook een mooi uitzicht zouden kunnen zien. De truc was om in de wc op de bovenste verdieping te komen. Nou.. daar gingen we dan het gebouw in. Maar zie maar eens (ongemerkt) in een kantoorpand op de hoogste verdieping te komen! We kwamen dan ook niet hoger dan de eerste verdieping.. Tegenvaller..

Undecided
Gelukkig werd onze dag 's avonds helemaal goed gemaakt met de pinguïns op het strand van St. Kilda! Deze kleine rakkers komen iedere avond na hun dagje vissen weer aan wal en slapen tussen de stenen. Voor de foto's die we konden maken van de pinguïns (we mochten helaas geen flits gebruiken): zie het foto album.

Vrijdag was het heerlijk weer en hadden Carlijn en ik plannen om naar het Luna park en het strand te gaan. Helaas was het Luna park afgehuurd en alleen voor privé gebruik. Dus werd het een extra lange middag strand. Wat ook niet verkeerd was. Op deze manier was ik namelijk extra moe en heb ik heerlijk kunnen slapen in het vliegtuig die avond.

Want toen was het tijd voor de volgende stap. Goodbye Melbourne, hello Perth! De dagen vliegen om en ik heb het hier enorm naar m'n zin. Ondanks alle kakkerlakken (die ik nu al niet meer op twee handen kan tellen) is het hier heel erg mooi. De familie Lorenz is ook heel erg gastvrij en ik ben stiekem wel blij dat zowel Nelke (uit Nederland) als Nick (uit Zuid-Afrika) Nederlands praten. Pete van 3 (bijna 4) spreekt zelfs 3 talen! In dit huis worden er in totaal 4 gesproken (Nederlands, Duits, Zuid-Afrikaans en Swahili). Dit is soms erg vermoeiend, ook om naar te luisteren haha, maar reuze interessant! Pete haalt ook nog wel eens alle talen door elkaar en maakt er een leuk mengelmoesje van. Dat kan ik hem niet kwalijk nemen

Wink

Dit weekend komen de broer en moeder van Nick en blijven een hele maand hier logeren. Dat wordt dus een gezellige en drukke boel hier in huis!

Reacties

Reacties

Lisette

Leuk verhaal weer Lies. En wat leuk zuid-afrikaans!
Baie pret met alle suid afrikanen om jou heen ????

xxx

wil

Gezellig om je belevenissen weer te lezen. Groetjes en veel succes.

Gerry

Dat je je niet verveelt is duidelijk.
Fijn dat je vrienden maakt en samen dingen kunt ondernemen. Groeten van ons... tot je volgende blog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active