Lisanne in Australië

I love Melbourne City

Het is alweer een poosje geleden dat ik een blog heb geplaatst, dus hierbij een nieuwe update! De dagen vliegen voorbij en over het algemeen (lees: altijd dus) ben ik 's avonds na werktijd om half 6 aardig moe. Het werken als au pair (wat inhoud dat ik de hele dag de verantwoordelijkheid heb over een 18 maanden oude dondersteen en na half 4 zijn dit er twee) en het leven in een relatief onbekende familie, vraagt veel energie. Zo zijn Ben, Jessica en ik wel tegen wat dingetjes aangelopen vorige week. Dit maakte de sfeer er helaas niet beter op en ik miste de Hollandse nuchterheid op dat moment stiekem best wel.. Gelukkig hebben we dit helemaal uitgepraat en zijn er huisregels opgesteld die ervoor zorgen dat we een heldere communicatie hebben.

Dan de leuke dingen! Want die gebeuren gelukkig ook

Laughing
Vorige week vrijdag was er een au pair meeting van de agency waar ik ben ingeschreven. Daar zat ik dan met ongeveer tien andere au pairs in een hostel in Melbourne city. Leuke meiden en nog contacten aan overgehouden! Zo ben ik met Virginie en Paulien na deze meeting de stad in gegaan en lekker geluncht. Melbourne is een hele toffe stad. Oude en nieuwe gebouwen worden afgewisseld en er heerst een ontspannen sfeer op straat. Zo staat er op iedere hoek van de straat wel een straatartiest. En het leuke is: deze hebben ook echt een 'programma' wanneer ze spelen en kondigen dit aan. Om deze reden kwam het dat ik deze toffe meneer heb gehoord. Met didgeridoo en al! (Voor andere foto's, onder andere van Melbourne city, neem een kijkje in mijn fotoalbum
Wink
).

Vorige week zaterdagavond ben ik voor het eerst uit geweest in Melbourne, op Chapelstreet. In deze straat zijn heel veel verschillende barretjes en clubs. Het deed me een beetje denken aan de Witte de With straat in Rotterdam. Ook leuk: in de Irish Pub waar ik ben geweest hadden ze bier gebrouwen in Victoria (de staat waar ik nu woon). Alleen wel jammer dat een biertje, wijntje of andere vorm van alcohol het dubbele is van de prijs die we hier in Nederland voor betalen..

Tongue Out

Zondag ben ik gezellig met Paulien wezen lunchen in Melbourne. Vanaf mijn huis naar de stad is in totaal 45 minuten (lopen en trein). Dat is best te doen! We hebben tijdens deze lunch zoveel gekletst dat we de tijd vergaten en de free tour door de stad hebben gemist. Nog een reden om terug te gaan dus! Vanaf zondag is het goede weer gekomen. De dagen erna ben ik iedere dag met April een stukje gaan wandelen en naar het park geweest. Goed insmeren is echt een must! Je verbrand hier binnen 10 minuten.

Gisteren ben ik met April naar de bibliotheek geweest. Hier hadden ze een playgroup genaamd: Babytime. Naar aanleiding van mijn stage bij Twinkeltje had ik deze ouder-en kindgroep in mijn gedachten (Dreumestijd), maar de Australische versie is hier niets bij! Wauw.. wat een ouders en kinderen in een relatief kleine ruimte. Ik vond het ook niet gek dat April direct begon te huilen nadat de muziek aangezet werd en álle mensen begonnen te zingen. We hebben nog van een afstandje gekeken, maar April had het al gezien. Toch lijkt het me leuk om dit wekelijks te doen, dus een goal voor de komende tijd: April laten wennen aan Babytime!

De door de weekse dagen kunnen dus aardig zwaar zijn. Dit had ik van te voren echt niet bedacht. Maar het is aardig vermoeiend om de hele dag druk in de weer te zijn (met kinderen). En zelfs na werktijd ben ik nog steeds bezig met de kids. Dat is ook logisch doordat ik bij hen inwoon. Des te meer kijk ik uit naar het weekend waarin ik leuke dingen probeer te ondernemen! Ik heb al een aantal uitjes op mijn bucketlist staan (Philip Island, Great Ocean Road, Color Run (waarvoor ik eerst zal moeten trainen, haha) etc.). Gelukkig heb ik nog 8 maanden over waarin ik genoeg leuke dingen kan doen!

Smile

Wist je dat?
*Er heel veel Duitse au pairs zijn in Australië?
*Bentleigh, waar ik woon, wel een suburb is maar eigenlijk onderdeel is van Melbourne?
*Ik heel raar opkeek toen het liedje "Mary had a little lamb" werd gezongen tijdens een kinderprogramma op tv en dat eindigde met: "Oh well, I am getting hungry of this song! Roasted lamb is so good!"
*Koffiea big thing is in Melbourne? Melbourne staat ook wel bekend als de stad van de hipsters. En daar hoort natuurlijk koffie bij.
*Trams binnen Melbourne city gratis zijn? Plus het ov in het algemeen is cheap! Daar kan Nederland nog wat van leren..

Reacties

Reacties

Gerry

Lisanne, ik maakte me al zorgen....
Waar blijven de verhalen, en zie daar een heel lang verhaal.

Fijn dat je ook leuke dingen onderneemt in het weekend.
Ik begrijp dat je nu contact heb met andere au pairs en daarmee gezellig kan babbelen.

Dat heb je nodig zo ver van huis.
Ja, kids zijn niet altijd leuk maar het komt altijd goed.
Daar moet je maar vanuit gaan.

Liefs van ons

Es

Jam jam give me a little lam(b),

Its very jummie in my tummie!

SMAK smak

Mieke

Je hebt je vrije dag goed besteed met het schrijven van weer een verhaal: leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active