Lisanne in Australië

Elke dag rokjesdag

Maar niet in Melbourne! Zo was het vandaag begin de 30 graden, maar kan het morgen zo weer 22 graden zijn met eventueel zelfs regen. Gelukkig was het gisteren (zondag) ook lekker weer en konden we naar het strand. Het strand is hier super dichtbij en heel populair (op zondag) onder de Australiërs. Normaal gesproken staat strand bij mij gelijk aan zonnebrand en vinden de meeste mensen dit gek. Maar gelukkig (!) ben ik hier niet de enige! Familie Canham bezit allen over een melkwitte huid met sproetjes waardoor er een mega verpakking aan zonnebrand meegaat met alles wat ze buiten doen. Daarnaast is de ozon hier anders en is het echt noodzakelijk om te smeren. Ik val dus totaal niet op met mijn rood(geverfde) haar en sproetjes! Jessica en ik werden zelfs al herkent als zussen

Wink

Vandaag heb ik mijn eerste échte werkdag bij de familie gehad. Jessica is (nog) thuis, want haar baas heeft plotseling het bedrijf gesloten vorige week. Daardoor is Jessica nu op zoek naar een nieuwe baan. Aan de ene kant wel balen, maar ook wel fijn om haar thuis te hebben voor eventuele vragen. Zo is April niet helemaal zichzelf. Haar tandjes komen door waardoor ze heel erge pijn heeft en dit uit in huilen en niet willen eten. Dit levert behoorlijk wat strijd op met eten… Gelukkig kan je haar afleiden met zingen (she loves music!) of haar knuffel (Teddy)

Smile
Maddie is een draak en sinds ze weet dat ik het leuk vind om te tekenen, wil ze niets anders met me doen. Ook vind ze het reuze interessant als ik "De willen van de bus" zing in het Nederlands. En dat gebeurd zo'n 7 keer per dag… Ooit kan ze meezingen!

Na deze eerste werkdag kreeg ik een compliment van Jessica, maar het enige respons dat ik had was respect.Respect for all the mothers out there!

Smile

Wist je dat?
*Smiggle een populair speelgoedmerk is en kinderen niets liever willen voor hun verjaardag? Dat betekent dus (vrijwel) geen cadeau onder de $20-…
*Ik elke dag wel wat nieuws eet? Van vegimite en roasted lamb tot frozen yoghurt sticks.
*Ik er nu achterkom hoe raar de Nederlandse taal eigenlijk is? Wat nou teentje knoflook?
*Het normaal is voor Australiërs om pas een gezin te starten na hun 30e?

Reacties

Reacties

Mieke

Fijn dat de familie niet in de zon gaat zitten! Dan hoef jij niet met verklaringen te komen.
Leuk: die : wist je datjes.

Gerry

Op deze manier leren we alvast de Australische gebruiken.
Laat maar weten....
Voor jou scheelt het zonnebrand.
Na het smeren van de kids smeer je ook jezelf mee.
Trouwens; mooie foto, ook van je tenen.

Suus

Sproetiesnoetie!
Succes met de doorkomende tandjes en hopelijk heeft ze snel een baan.

Liefs en dikke knuffel

Es

Even de 'doorkomende' tanden op elkaar bijten! 30-22 graden is veel beter dan dit weer: 'its raining cats and dogs'!

Welke andere Nederlandse liedjes ga je Maddie leren?

Liefsss

Miranda

hoi Lisanne, leuk om te lezen en veel dingen herkenbaar (als Australie ganger en moeder van kids bij wie het een heus feest waard is als alle tanden door zijn ;-)) fijne tijd daar, volgens mij heb je een leuk gezin getroffen en doe je t super!

Diana

Fijn om te merken, dat je leuke ervaringen opdoet.
Hoe is het met de werkgelegenheid in A.? Zal Jessica weer snel aan de slag kunnen? Hoelang na de geboorte kon ze thuis blijven om voor April te zorgen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active