Lisanne in Australië

Being a tourist in Western Australia

Terwijl Nederland langzaam opwarmt, wordt het alleen maar kouder in Australië. Momenteel is het hier nu rond de 20 graden. Dat lijkt een lekkere temperatuur, maar het lijkt wel 10 graden kouder dan dat. Nooit gedacht dat ik zo snel aan het klimaat zou wennen als doorgewinterde Nederlander!

Naast dat ik begin te wennen aan het weer, begin ik steeds meer en meer te settelen. Zo ben ik sinds een paar weken General session volunteer bij Catch Music (ja, ik zou stoppen..) en heb weer een gig gehad met deze groep. Maar naast het leven in Perth, kan ik natuurlijk de toeristische spots niet missen. Vandaar dat ik in de afgelopen maand weer een paar hotspots van mijn lijstje kan strepen.

Eind maart ben ik met Lotte naar Pinguïn Island geweest. Met een ferry vanaf Rockingham zijn we naar dit eiland gegaan. Zoals de naam van het eiland zegt moeten er veel pinguïns zijn. Helaas hebben wij geen wilde pinguïn zien rondlopen. Wel werd er een 'show' gegeven in een Discovery centre waar een paar (opgevangen) pïnguins gevoerd werden. Ondanks het gemis van wilde pinguïns hebben we heerlijk kunnen zwemmen en relaxen in de zon.

De volgende trip was met de familie naar Jurien Bay. Dit plaatsje ligt ten noorden van Perth, wat inhield een autorit van zo'n 2,5 uur. Tijdens dit lange weekend zou Nick meedoen met een viscompetitie en stonden er voor Nelke, Pete en mij leuke dingen op het programma. Zo zijn we naar een Animal shelter gegaan waar dieren werden opgevangen die bijvoorbeeld langs de weg zijn gevonden. De eigenaren zorgde (op dit moment) voornamelijk voor kangaroos. Dit was een echte awesome Australische ervaring! Kangaroos aaien en zelfs een kleine joey (baby kangaroo) in de buidel gezien. Sommige kangaroos waren zo nieuwsgierig (er komen niet heel veel mensen op bezoek bij de shelter) en namen een hapje uit mijn been of teen.

De volgende dag zijn we vol goede moed begonnen aan een wandeling naar Mount Lesueur. We begonnen echter wat laat aan dit avontuur en het zonnetje brandde flink. Het was een pittige tocht, vandaar dat Pete het niet volhield tot op de berg. Wat niet erg was, want we hadden nog een tocht naar een cave op de planning. Helaas hadden we er niet goed bij nagedacht, ondanks de 4 wheel drive, dat de zandweg naar die cave aardig ruig was. Het zal er vast hilarisch uit hebben gezien, wij drie hobbelend in een grote 4 wheel drive op een zandweg. Gelukkig zijn we heelhuids aan gekomen (en weer terug!) dankzij Nelke's rijkunsten. De cave zelf was heel gaaf. Zonder zaklamp kon je er niet in, want het was pikkedonker. Vooral Pete vond het fantastisch. Na de terugrit heb ik nog even een duik genomen in de zee waar we 5 minuten vanaf zaten (ideaal!). Wat ik alleen niet door had is dat ik op het skydive stukje strand lag. Wat betekende dat er ineens 5 skydivers uit de lucht kwamen 'vallen'. Het was er al zo rustig..

Na dit lange weekend had Pete maar één dag school en daarna volgde alweer 2 weken vakantie, de bofkont. In de eerste week van deze vakantie kwam Carlijn (uit Melbourne) langs voor een paar nachtjes. Met z'n drietjes hebben we het heel gezellig gehad. Ook in het weekend hebben we leuke dingen gedaan. Zoals een tripje naar het eiland Rottnest met Lotte. En éindelijk had ik iemand die mee wilde naar de karaoke! Dat hebben we geweten ook.. Karaoke is best populair hier in Australië ;) De rest van deze twee weken vloog voorbij. Bijna iedere dag ging ik met Pete naar een playdate in het park of bij een vriendje thuis. Heel interessant om de kids samen te zien spelen en te kletsen met Engelse/Poolse/Australische moeders. En zelfs met een van de moeders lekker bordspellen te spelen, haha.

Dat er zich een groot aantal Nederlanders in Perth bevindt bleek afgelopen vrijdag tijdens het Koningsfeest. Wat een onwijs gezellige avond! Ik ben er nu weldegelijk achtergekomen dat Nederlanders het beste kunnen feesten. Na een kort nachtje zijn Fenne en ik wezen reefwalken in Aqwa. Het bassin waarin we hebben 'gelopen' was niet heel groot, dus we waren in 15 minuten weer rond. Maar het was een hele toffe ervaring! In een wetsuit gestoken onderwater lopen tussen tientallen vissen en koraal. Dit gaf ons weer wat energie! Want die avond was het de laatste zaterdagavond van Lotte in Australië. Om het in stijl af te sluiten hebben we gegeten met haar hostfamily en zijn we naar het casino gegaan. Een hele ervaring die casino's hier. Mensen vanuit alle hoeken en gaten van Perth zijn daar te vinden. We keken onze ogen uit.

Vanavond zullen Fenne en ik Lotte uitzwaaien op het vliegveld. Na 6 maanden gaat zij weer terug naar Nederland. Dat doet me beseffen dat ik ook alweer bijna (morgen!) een halfjaar in Australië ben. Wat gaat de tijd hard.. En wat heb ik al onwijs veel mogen meemaken en genieten. Lotte is zeker een van de personen met wie ik deze ervaringen heb meegemaakt. Lieve Dozzie, ik ga je missen! Tot in september :)

Foto's van de afgelopen weken zijn HIER te vinden.

Mieke

Ik had je gezicht wel willen zien op dat stille stukje strand toen ze uit de lucht vielen:-).

Een half jaar alweer: het gaat wel hard hoor.

Goed om zo weer van je avonturen te lezen.

Gerry

Wat heb je weer veel meegemaakt.....
Dat reefwalken lijkt me een geweldige ervaring!
Fijn dat je er allemaal zo van kan genieten.
Ja, de tijd vliegt als je het naar je zin hebt.
Maar dan kun je ook kleine tegenslagen beter de baas.

Ik ben vanmiddag teruggekomen van 13 dagen Spanje.