Lisanne in Australië

Mijn Sinterklaas cadeautje

De afgelopen week was een roerige week! Van het afscheid van de familie Canham, het skypen met een nieuw gezin tot bekenden tegenkomen bij aankomst in het hostel. Ten eerste het afscheid. De laatste week die ik werkte voor deze familie was ongemakkelijk. Voor beide partijen was het dan ook het beste dat ik zo snel mogelijk in een hostel zou gaan en vanuit daar verder zou kijken naar een gezin. Maar, heel gelukkig heb ik voor deze tijd een gezin kunnen vinden! Familie Lorenz in Perth(met zoontje Pete van 3) zal voor de komende 7 maanden mijn thuis zijn. Ik ben heel erg blij en opgelucht dat ik zo snel een (super leuk!) gezin heb kunnen vinden. Aanstaande vrijdag dus op naar Perth!

Laughing

In de tussentijd zit ik in een hostel in St. Kilda waar ik bij de eerste stap door de deur al een bekende zag, uit Schoonhoven. De wereld is klein! Het is ontzettend leuk om het hostel leven ook mee te maken. Het bevalt zelfs zo goed, dat ik eraan zit te denken om na 8 maanden (7 maanden werk en één maand reizen met mama) in mijn eentje door Australië te reizen. Maar dat is nog ver weg, het idee is er in ieder geval.

Om mijn laatste week in Melbourne zo goed mogelijk te benutten heb ik de famous Great Ocean Road tour gemaakt dit weekend. Wat een ongelofelijke mooie natuur! Van rotsen op het strand tot regenwoud en bos. In een bus halfvol met Zweden en daarnaast Hongkongse, Braziliaan, Taiwanezen, Franse, Duitse en mede-Lisanne-er (natuurlijk Nederlands) hebben we deze beroemde Road in twee dagen gereden. Ik heb veel wilde (Ozzie) dieren gezien zoals de koala, kangoeroe, emoes en pinguïns. Helaas waren de kangoeroes en pinguïns erg ver weg, dus mooie foto's heb ik niet kunnen maken. Maar gelukkig wel hele mooie herinneringen. De foto's die ik wel heb kunnen maken staan in mijn album!

Wink

De komende dagen ga ik lekker het strand van St. Kilda op (10 minuutjes lopen!), de hoogte punten van Melbourne ontdekken en voornamelijk genieten. Daarnaast heb ik ook veel zin om aan de slag te gaan bij de familie Lorenz. Een nieuwe uitdaging vol frisse moed!

Smile
Kortom, één groot Sinterklaas cadeau voor mij.

Wist je dat?
*Koala's zo'n 20 uur per dag slapen? In de andere 4 uur eten ze eucalyptus bladeren en het duurt lang voordat deze verteerd zijn.
*Scheveningse kacheltje een leuk woord is om te leren aan Hongkongse mensen?
*Ze hier wel hele bijzondere bingo spelen in St. Kilda?

Reacties

Reacties

Wende

Hee lies,
Wat een tegenslag even dat je niet meer verder kon bij het gezin. Gelukkige snel een nieuwe gevonden! You can do this! mooie foto's en leuk om alles zo te lezen. Fijne sinterklaas bij je nieuwe gezin, enjoy! Liefs. xx

Mieke

Goed om weer iets te lezen van je. Blijf genieten!
Maarre....dat langer in Australië blijven....daar moeten we nog even over praten hoor:-)!

Ludy

Fijn dat je ondanks de teleurstelling met het eerste gezin toch in staat bent om van leuke en mooie dingen om je heen te genieten!
Erg leuk dat je zo ver van huis een bekende tegen kwam en leuke dingen mee kan gaan misschien!
Ik wens je heel veel succes op je nieuwe adres!
Groetjes ,liefs en sterkte!

Esther

Goed om te weten dat je geniet Lieffie!!!
Dat is het belangrijkste!:)
Ly

Gerry

Ga je met een binnenlandse vlucht of per trein naar het nieuwe gezin?
Zo zie je nog eens wat van Australië.
Veel succes!!!

Henny Saly

Hoi Lisanne,
Wat leuk zo'n ontmoeting in een hostel. Ik heb veel in hostels geslapen, ook op oudere leeftijd en dan ontmoet je altijd interessante mensen, uit allerlei landen. Wat een mooi land, geniet er van. Ik ga met de feestdagen met Rogier, Luuk, Elaine, haar ouders en Oma , naar Portugal, wij komen 1 januari terug. Niet zover, maar ook mooi, hoop ik. Hoop, dat je al een beetje kan genieten, van je nieuwe gezin. Maak er wat moois van, maar dat lukt je vast wel, als ik alles zo lees.
Liefs, Henny.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active